آقای خوبم سلام

یا اهل الهدی اجتمعوا

آقای خوبم سلام

یا اهل الهدی اجتمعوا

سوال من و جواب شهید مطهری (ره)

من: به نظر شما در شرایط کنونی جامعه، ادامه تحصیل در رشته هایی مانند علوم پزشکی و مهندسی مفید تر است یا حضور در حوزه های علمیه و یادگیری علوم دینی و اسلامی؟

استاد شهید:‌ اساساً این تقسیم درستی نیست که ما علوم را به دو رشته تقسیم کنیم؛ علوم دینی و علوم غیر دینی؛ تا این توهم برای بعضی پیش بیاید علومی که اصطلاحاً علوم غیر دینی نامیده می شوند،از اسلام بیگانه اند. جامعیت و خاتمیت اسلام اقتضا می کند که هر علم مفید و نافعی را که برای جامعه اسلامی لازم و ضروری است، علم دینی بخوانیم.

پس هر علمی که به حال اسلام و مسلمین نافع است و برای آنها لازم است آن را باید از علوم دینی شمرد و اگر کسی خلوص نیت داشته باشد و برای خدمت به اسلام و مسلمین آن علم را تحصیل کند مشمول اجر و ثواب هایی که در تحصیل علم گفته شده می باشد. مشمول این حدیث است که: «و ان الملائکه لتضع اجنحتها لطالب العلم»؛ فرشتگان زیر پای طالبان علم پر می نهند.

اما اگر خلوص نیت در کار نباشد تحصیل هیچ علمی، ولو یاد گرفتن آیات قرآن باشد، اجر و ثوابی ندارد.

برگرفته از کتاب «ده گفتار»، ص172

 برگرفته از سایت هم بلاگی

نظرات 1 + ارسال نظر
montazer 25 فروردین 1390 ساعت 19:05

kheillllllllllllliii soal khobi bod va albate javabesh ham khob bod faghat lotfan begin che jori mishe 2saat sar kelas neshast va hameye harfaye ostad ro bara rezaye khoda gosh dad vaghean u ba in niat miri sare kelas??????????
che konim ke kamtar gheflat konim??????????/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد